גם פושטי רגל ראויים למשכנתא

אזרחים רבים במדינת ישראל, ובמיוחד בעלי עסקים קטנים, עלולים להיקלע למצבים כספיים קשים, עד לקריסה כספית ולפשיטת רגל, והסיבות לכך רבות ומגוונות. כך למשל אנשים יכולים להגיע למצב זה בשל ספק שמעקב תשלומים, לפעמים עבודות תשתית שנעשות ליד העסק, מיתון, אירועים ביטחוניים, מצבים רפואיים של בעל העסק או אחד מקרוביו ועוד מקרים רבים. לצערנו, מדובר באירועים קשים העלולים להיות טראומתיים ובלתי הפיכים. אין מדובר באירוע המעיד על חוסר נורמטיביות או איזה פגם בפושט הרגל, כל אדם יכול בסיטואציה מסוימת להיקלע לפשיטת רגל. לכן, גם רבים האנשים אשר יוצאים מהמצב אליו נקלעו בנחישות ותעוזה ואף ממשיכים קדימה, מניחים את פשיטת הרגל מאחוריהם ופותחים דף חדש בחייהם. אולם לאחר כל הדרך הקשה והנחושה אשר עברו מאותה נקודה נמוכה בחייהם, הם עלולים לגלות שהם מודרים מהמערכת הבנקאית ואינם מצליחים להשאיר את העבר בעבר.

מה הבעיה העיקרית אצל פושטי הרגל

פושטי רגל אשר התאוששו ימשיכו לגלות כי עברם רודף אחריהם והבנקים מונעים מהם מוצרי אשראי שונים הנדרשים לצורך חיים תקינים. מסגרות אשראי, הלוואות וכיוצא בזה אשר מבוקשים על ידי לקוחות אשר פשטו רגל כאשר המקרה המצער ביותר הינו הצורך בקבלת משכנתא. אנשים לאחר שהתאוששו מן הסיטואציה המורכבת בה היו ומנסים לפתוח דף חדש, הם חסכו הון עצמי וכעת רוצים לקנות בית ולקחת משכנתא. אך הם מגלים כי כל הדלתות סגורות בפניהם והבנקים מסרבים לתת להם משכנתא , וכך נדחים אנשים גם אם יש להם את ההון העצמי הנדרש והכנסותיהם החודשיות מספקות לשם עמידה בתשלומים החודשיים.
הבנק רואה כי אותו לקוח חווה בעברו פשיטת רגל ובאופן כמעט אוטומטי מסרב לתת להם משכנתא. בהתאם לכך, אנשים רבים אשר פשטו את הרגל נמנעים מלבקש משכנתא מאחר שהם מניחים כי יקבלו סירוב ומעוניינים להימנע מן הדחייה.

האם ניתן לקבל משכנתא על אף פשיטת הרגל?

ראשית אסור להתייאש, לאחר קבלת הפטר ניתן לקבל משכנתא שכן כל המטרה של הפטר הוא מתן דף חלק על מנת להתאושש מן הנפילה שהתרחשה.
אמנם יש קושי, אולם באמצעות התמודדות מקצועית ונכונה ניתן להתמודד אתו בהקשר זה חשוב לזכור שגם הבנק רוצה לתת משכנתא ולקבל את הריבית בגינה, רק שהוא רוצה לוודא שהוא יקבל את כספו בחזרה ועלינו לשכנע את הבנק כי הוא יכול לסמוך על הלקוח בהתאם לכך, ניתן לקבל משכנתא אך צריך לפעול באופן חכם על מנת להוכיח לבנק שהלקוח יציב וניתן לסמוך עליו שיעמוד בתשלומי המשכנתא בצורה תקינה.
במקרים רבים אנחנו מצליחים להשיג אישורי משכנתא ללקוחות שלנו מיידית אחרי קבלת ההפטר עם זאת נציין כי לעיתים האישור הוא בשיעור מימון נמוך יותר מהמקסימום אך כל מקרה לגופו, והשגנו במקרים רבים אישורים ל75% מימון לפושטי רגל לשעבר.

אז מה עושים כאשר אנו מעוניינים לעזור ללקוחות לאחר פשיטת רגל לקבל?

ראשית להקשיב ללקוח להבין את הסיפור שלו, מה גרם לו להגיע לפשיטת רגל, ולהבין את מצבו היום
ולבחון האם הפשיטת רגל מהווה אינדיקציה שלילית כיום, במקרים רבים היא אינה מהווה אינדיקציה שלילית כי:
ההסתבכות הכלכלית הייתה לפני שנים רבות – לפעמים עשורים, הסתבכות כתוצאה מעזרה לבני משפחה, או בגין ערבות, הסתבכות עסקית – בעוד הלקוח כיום שכיר, אינדיקציות חיוביות נוספות שאפשר להראות, כמו תשלומי שכירות כסדרם, יציבות במקום העבודה, התנהלות כלכלית בריאה עם חיסכון שוטף ועוד.
ברוב מוחלט של המקרים, אם אנחנו מגיעים עם נימוקים טובים אנחנו מצליחים להשיג משכנתאות גם ללקוחות לאחר פשיטת רגל.

פנו אלינו ונעזור לכם לקבל משכנתא, סיכויי ההצלחה גבוהים מאוד גם כאשר יש פשיטת רגל בעברכם.

צרו קשר עם צוות היועצים של סמארט קרדיט: