משכנתא לחד הורית או אם יחידנית

תהליך גירושין לא עושה טוב לכיס, לפחות לא לזה של הזוג המתגרש

הגירושין עצמם בהרבה מקרים מלווים באי הסכמות ומאבקים היוצרים בורות כלכליים עבור כל אחד מבני הזוג.

האתגרים הכלכליים לא נגמרים בהליך הגירושין וממשיכים למצב המשפחתי שנוצר לאחריו. בישראל הרוב המוחלט של המשפחות החד הוריות הן משפחות שבראשן עומדת אישה.  אותה אישה,  אם חד הורית, לרב תאלץ  להסתפק במשכורת נמוכה לרוב מזו של הגבר, ולהמשיך לגדל את הילדים לבד, מה שפוגע פוגע בעמידותה הכלכלית לאורך זמן. גם הצורך בעזרה עולה כשמגדלים ילדים ללא עזרה, מה שמעלה עוד את ההוצאות בגין הסתמכות על מקרות עזרה חיצוניים.

גם הנתונים הסטטיסטיים מאוששים את הבעיה – בהתאם למדד העוני ב 2016 שיעור העוני בקרב חד הוריות עולה על 36%, וגירושין גורמים לירידה ב 2-4 עשירונים במצב הכלכלי של המעורבים.

עקב העלויות של הליך הגירושין והמאבקים שנלווים אליו  – נוצרת לעיתים קרובות בעיה בחשבונות של בני הזוג. המשכנתא לעיתים קרובות יורדת מחשבונות משותפים, ואי הסכמות בין בני הזוג מי משלם אותה גורם לאי יציבות בתשלומים או להפסקתם.

כך קורה שהרבה אנשים ששמרו על התנהלות פיננסית נורמטיבית ויציבה לאורך שנים נכנסים להסתבכויות עם הבנקים, הוצאה לפועל ו- BDI שלילי.

משכנתא לחד הורית

האם למרות השינוי במצב הכלכלי ניתן לרכוש בית, ועוד לבד?

בהרבה מקרים האישה שנשארת עם הילדים תרצה לרכוש את החצי של הבית מבן הזוג שלה. הבעיה של הבנק להעניק את ההלוואה במקרים האלו נובעת משילוב של שני גורמים:

במקרים אחרים אם חד הורית תבקש משכנתא לרכישת בית (ולא את החצי של בן הזוג). גם כאן רקע של מגבלות מול הבנקים בנוסף ליכולת החזר נמוכה ולעובדה שהיא צריכה להתחייב לבד לסכום כלווה יחיד, במקום כזוג, מקשה על קבלת האישור למשכנתא לחד הורה. 

אז אנו מבינים שהאם החד הורית נמצאת בנקודת נחיתות בבואה לבקש משכנתא. מצד שני  שכיחותה של הבעיה והעובדה שהיא פוגעת גם באנשים בעשירונים גבוהים עם התנהלות כלכלית יציבה – מקלה עלינו להסביר את העניין לבנקים.

איך אנחנו יכולים לעזור בקבלת משכנתא לחד הוריות ?

העבודה שלנו מתבצעת בשני מישורים:

המישור הראשון – שכנוע הבנקים אל מול הרקע הבעייתי, הוצאות לפועל ובעיות BDI הנלוות לתהליך הגירושין.

המישור השני – חיזוק הביטחון של הבנק באישה כלווה יחיד באמצעות:

לעיתים קרובות ההורים מבוגרים מידי מכדי להיות ערבים עבור הבנק, ובני משפחה אחרים לא מסכימים להיות ערך משלם – מה שמקשה על קבלת האישור.

עם זאת אנו רואים הצלחות רבות גם בתחום הזה. למרות המערבולת הפיננסית והאתגרים, בהחלט ניתן באמצעות טיפול מקצועי להתמודד ולהשיג אישור למשכנתא.

אנו זמינים לכל שאלה או בקשת עזרה, פנו אלינו

צרו קשר עם צוות היועצים של סמארט קרדיט: