מה זה בדיוק BDI שלילי?

עשרות אלפי ישראלים שומעים מדי שנה מהפקיד בבנק או מיועץ כלכלי שיש להם BDI שלילי או שהם בתקופת הגבלה בחשבונות שלהם. והם לא יכולים: לא יכולים לקבל הלוואה, לא יכולים להוציא צ'ק, לא יכולים לפתוח חשבון בנק, לא יכולים לנהל חיים פיננסיים סדירים. אם גם אתם נקלעתם לקבוצה הזו, אז אולי הגיע הזמן להבין מה זה בדיוק ה-בידיאי השלילי הזה, איך יוצאים ממנו ואיך מתמודדים איתו בלי לפנות לגורמים חוץ בנקאיים ולהלוואות נואשות.

כשאומרים בישראל דוח BDI, מתכוונים לדוח נתוני אשראי. כזה שכולל את ההיסטוריה הקרובה שלכם, ובפרט את ההיסטוריה הפיננסית והעסקית הבעייתית של הלקוח. הדוח הזה כולל מידע על הגבלות בנק ישראל על החשבון שלכם (בפרט אם חזרו לכם צ'קים), התראות לפני נקיטת תהליכים שנשלחו אליכם מהבנק או מחברות אשראי, מידע על הליכים לפשיטת רגל וכינוס נכסים – ומידעים אחרים שכולם מגדירים למה הבנק מסתכן כשהוא נותן לכם הלוואה.

במילים אחרות, דוח BDI שלילי הוא הנייר שהבנק מקבל ומונע ממנו בעצם לתת לכם הלוואה או לנהל את ענייניכם הכספיים באופן רגיל.

אנשים שסובלים מ-BDI שלילי עוברים לא פעם ל"חיים כלכליים מקבילים". לא פעם אין להם כרטיסי אשראי והם לא יכולים למשוך כסף או לכתוב צ'קים. רבים מהם עוברים לקיום מקביל במזומן. הם מבקשים מהמעסיקים שלכם לשלם להם במזומן, משלמים בסופרמרקט במזומן, משלמים חשבונות בדואר במזומן וצורכים הלוואות מגורמים חוץ בנקאיים במזומן – ובריביות שערורייתיות. החיים עם BDI שלילי הם עניין מתיש, יקר ולפעמים אפילו מייאש. ואולי גם שמעתם מחברים או מיועצים, שאם יש לכם BDI שלילי, לעולם לא תצליחו קבל משכנתא מהבנק. זה לא נכון. גם עם BDI שלילי אפשר לקבל משכנתא

נכון ש-BDI שלילי מקשה על קבלת הלוואת משכנתא, אבל אחת הסיבות העיקריות לכך היא שאנשים ויועצים לא מבינים איך הבנק עובד: מה הוא מגדיר כסיכון, ואיך להגיש בקשה כך שתיתן מענה לסיכונים של הבנק – ותאפשר לו לתת לכם הלוואה.

ועוד דבר שחשוב לכם להבין, הוא ש-BDI שלילי הוא לא לנצח, ומכל בור שאליו נקלעתם יש דרך לצאת. והכי חשוב לדעת: הזמן עובד לטובתכם, וככל שהוא חולף כך גם נגרעים סעיפים שליליים שהתיישנו מה-BDI שלכם. יש לא מעט מקרים שבהם הגשה של בקשה שבוע או חודש מאוחר יותר, למשל, חוסכים עיכובים ואפילו דחייה של הבקשה.

ולכן, אם אתם רוצים לקבל הלוואה מהבנק, ובפרט הלוואת משכנתא, בידיאי שלילי הוא לא סוף פסוק, ואתם לא חייבים לפנות לגופים חוץ בנקאיים. ה-BDI השלילי שלכם הוא בסך הכל בעיה שצריך לדעת איך להתמודד איתה – ומה להציג לבנק כדי לעקוף אותה.

צרו קשר עם צוות היועצים של סמארט קרדיט: